ce.cs.ieu.edu.tr
Dersin Adı | |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Güz/Bahar |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | - | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;- |
Ders Tanımı |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Coğrafi Bilişim Sistemleri teknolojisine ve uygulamalarına giriş | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 1 |
2 | Coğrafi Bilişim Sistemlerinin sistem mimarisi ve temel öğeleri | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 2 |
3 | Coğrafi Bilişim Sistemlerinin diğer disiplinlerdeki kökenleri | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 2 |
4 | Harita grafik verilerinin sayısallıştırılması, Sayısal harita. Vektor ve Raster veri tipleri | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 3 |
5 | Veri toplaması, sayısal harita verileri ve coğrafi nesnelerin özellikler verilerinin sisteme girilmesi. | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 3 |
6 | CBS veritabanı, katman olarak düzenlenmiş veritabanı yapısı. Geri ve ön veri katmanları | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 4 |
7 | Mekansal analiz ve coğrafi verilerin istatistik analizi. | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 4 |
8 | CBS yazılım ürünleri, CBS satış alanı, ürün yeterlilikleri. | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 5 |
9 | CBS veri yapıları ve bazı ileri uygulamalar | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 6 |
10 | CBS altyapı sektöründe uygulamaları | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 6 |
11 | CBS arazi kullanım ve sağlık hizmetleri sektöründe uygulamaları | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 6 |
12 | CBS, acil durum ve komuta kontrol sistemleri uygulamaları | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 6 |
13 | CBS belediye hizmetleri uygulamaları | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver; Ünite 6 |
14 | Sömestrin ana konularının gözden geçirilmesi | |
15 | Öğrencilerin Projelerinin sunumları | |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | “An Introduction to Geographical Information Systems”, I Heywood, S Cornelius, S Carver, Addison Wesley Longman |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Getting Started with Geographic Information Systems”, Keith Clarke, Prentice Hall, 1999“GIS Online”, B Plewe, Onward Press“Interoperable and Distributed Processing in GIS”, A Vckovski, Taylor & Francis |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 5 | |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | ||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | 1 | 30 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 45 |
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 55 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 45 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 16 | 2 | |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | |||
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | 1 | 16 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 9 | |
Final Sınavı | 1 | 15 | |
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Matematik, Fen Bilimleri ve Bilgisayar Mühendisliği konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri Bilgisayar Mühendisliği problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi | X | ||||
2 | Karmaşık Bilgisayar Mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | X | ||||
3 | Karmaşık bir bilgisayar tabanlı sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | X | ||||
4 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamaları için gerekli modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi | X | ||||
5 | Bilgisayar Mühendisliği problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | X | ||||
6 | Bilgisayar Mühendisliği disiplini içinde ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi | X | ||||
7 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az iki yabancı dil bilgisi | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi | |||||
9 | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | |||||
10 | Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık | |||||
11 | Bilgisayar Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; Bilgisayar Mühendisliği çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest